مواجهة صادمة مع د. محمود صلاح الباحث في علوم ما وراء الطبيعة 📵 وكشف اسرار وحقائق لأول مرة

00:49:51
https://www.youtube.com/watch?v=flFW6CBdmwg

Ringkasan

TLDRالبرنامج يناقش العديد من الأفكار المثيرة للجدل حول الماسونية والشعوذة وتأثيرهما على الحياة اليومية، عبر تحليل مسلسل "المداح" الذي يمزج بين الأساطير والحقائق. الضيف الدكتور محمود صلاح يتحدث عن تجربته الشخصية في هذا المجال، مشيرًا إلى الذكاء الاصطناعي كأداة قد تهدد المعلومات الحقيقية. يتم طرح أسئلة حول الكائنات غير البشرية وأسرار الجدار الجليدي، مما يعكس أفكارًا متباينة حول واقعنا.

Takeaways

  • 🎬 تطرقنا لمسلسل "المداح" وعلاقته بالحقائق والخيال.
  • 🤖 الذكاء الاصطناعي وقدرته على فبركة المعلومات.
  • 🌍 حوار حول وجود كائنات غير بشرية في العالم.
  • 📚 أهمية البحث في العلوم الغامضة والمثيرة للجدل.
  • 👁️ الناس تتفاعل مع معلومات ذات طابع غامض أو سري.

Garis waktu

  • 00:00:00 - 00:05:00

    يتحدث الضيف عن كيفية انتقاده من قبل البعض بسبب تقديمه لأفكار تعتبرها خرافات، ويؤكد أنه يقدم أدلة وحقائق. يناقش ضيف البرنامج، الدكتور محمود صلاح، كيف أن المسلسل الرمضاني "المداح" يعرض أفكارًا مرتبطة بعالم الماسونية والأمور الغامضة التي تحدث في العالم.

  • 00:05:00 - 00:10:00

    يستفسر مقدم البرنامج عن علاقة الدكتور محمود صلاح بمسلسل المداح، ويؤكد صلاح أنه قدم الكثير من الأفكار التي تتعلق بالماسونية قبل أن يتم تناولها في العمل، مما يدل على نجاح المسلسل في تقديم الحقائق على شكل درامي.

  • 00:10:00 - 00:15:00

    يعبر الدكتور محمود صلاح عن اعتقاده أن الأفكار والرعب المقدمان في المسلسل، رغم كونها مسلية، تستند إلى حقائق موجودة. يشدد على أهمية مزج الحقائق مع الأساطير لجعلها أكثر جاذبية للمشاهدين.

  • 00:15:00 - 00:20:00

    يؤكد صلاح أن البعض قد يعتبر الأساطير غير حقيقية، ولكنه يبرز كيف أن العديد من الأشياء التي اعتبرت أساطير في الماضي قد أثبت العلم فيما بعد أنها حقائق ملموسة.

  • 00:20:00 - 00:25:00

    تحدث الدكتور صلاح عن استخدام الذكاء الاصطناعي في الإعلام وكيف أنه قد تم تحريف صوته في مقاطع معينة، مؤكدًا أنه لن يتحمل مسؤولية ما ينشر عنه بهذه الطريقة.

  • 00:25:00 - 00:30:00

    يسلط الضيف الضوء على وجود قوى تحاول السيطرة على العالم ويطرح أسئلة حول وجود الكائنات غير البشرية وكيف يعبّر الناس عن هذه التجارب. يشير إلى أنه يجب التحقق من المعلومات قبل تصديقها.

  • 00:30:00 - 00:35:00

    يتحدث عن الفوضى السائدة في المعلومات التي تسببها تقنيات الذكاء الاصطناعي وكيف قد تؤثر تلك الفوضى على حقيقة الأشياء، مما يجعل من الصعب الثقة فيما يُشاهد.

  • 00:35:00 - 00:40:00

    أشار الدكتور صلاح إلى أهمية معرفة تاريخ العلوم والحقائق الغامضة المتوارثة من الأجداد، وأن هناك العديد من الأبعاد الغير مُستكشَفة التي لم تُكتشف بعد في العلوم المختلفة.

  • 00:40:00 - 00:49:51

    تختم الحلقة بتأكيدات الدكتور صلاح على أهمية الاستمرار في البحث والعرض لمعلومات غير تقليدية، حيث يأمل أن تُحدث هذه الطروحات تأثيرًا مستدامًا وإيجابيًا على المجتمع.

Tampilkan lebih banyak

Peta Pikiran

Video Tanya Jawab

  • ما العلاقة بين مسلسل "المداح" والماسونية؟

    المسلسل يقدم حقائق وأفكار تخص الماسونية، حيث يستعرض الجوانب المظلمة من العالم.

  • هل هناك كائنات غير بشرية تتحكم في العالم؟

    الضيف يعتقد أن هناك إدارة غير بشرية تسعى للتحكم في العالم، مستندًا إلى عدة دلائل.

  • ما هو الذكاء الاصطناعي وما تأثيره؟

    يعتبر الذكاء الاصطناعي تقنية متطورة قد تؤدي إلى تغييرات كبيرة في الحياة اليومية ومخاطر تتعلق بفبركة المحتوى.

  • هل هناك آراء مختلفة حول الحقائق المقدمة؟

    نعم، بعض الناس يرون أن هذه الحقائق هي خرافات أو شعوذة.

  • كيف يمكن البحث عن موضوعات خارجة عن المألوف؟

    يمكنك البحث في الجامعات التي تقدم دراسات في علوم الميتافيزيقيا ومعرفة الكتب والدراسات ذات الصلة.

Lihat lebih banyak ringkasan video

Dapatkan akses instan ke ringkasan video YouTube gratis yang didukung oleh AI!
Teks
ar
Gulir Otomatis:
  • 00:00:00
    انت جاي علشان تغيب العقول وانك جزء من
  • 00:00:02
    مؤامره وان حضرتك كل اللي بتقوله خرافات
  • 00:00:06
    وليست حقيقه على فكره كل حلقه انا بقدم
  • 00:00:08
    فيها دلايل وبقدم فيها وثائق لكن اللي
  • 00:00:11
    عايز ينتقد هينتقد على الزرار البد صدقك
  • 00:00:15
    امين اول ما عنا تيجي على الحاجه ده حقيقه
  • 00:00:19
    يعني في اسرار خطر ان احنا نعرفها مثلا بس
  • 00:00:22
    انا مش هقدر اجاوب في الكلام ده اكتر لو
  • 00:00:24
    كانوا بشر ما
  • 00:00:25
    كانوش الكلام ده على مسؤوليتك طبعا
  • 00:00:29
    اقرب الى الحقيقه
  • 00:00:32
    برحب بضيفي الدكتور محمود صلاح الباحث في
  • 00:00:35
    علوم وراء الطبيعه اهلا بك يا دكتور اهلا
  • 00:00:37
    بيك يا صديق دكتور محمود صلاح خليني ابدا
  • 00:00:39
    معاك كده من مسلسل المداح هو ده دلوقتي في
  • 00:00:43
    رمضان الترند اللي موجود والحاجات اللي
  • 00:00:46
    احنا عمالين نتفرج عليها والمشاهد
  • 00:00:48
    والرسومات والرموز اللي يمكن دكتور محمود
  • 00:00:51
    صلاح كان بيتكلم فيها من سنتين انا عايز
  • 00:00:53
    اعرف الربط ده جه منين هل هم اللي خدوا
  • 00:00:55
    منك هل انت جزء من العمل اا فدتهم بحاجه
  • 00:00:59
    في المسلسل انا عايز افهم والله هو طبعا
  • 00:01:03
    المسلسل ناجح جدا ام وبيقدم محتوى مهم ا
  • 00:01:08
    هل كان في اي تواصل يعني حتى لو كان في
  • 00:01:10
    تواصل من نوع ما لكن هي افكار تخص فريق
  • 00:01:14
    العمل بشكل كبير اا اللي انا بتكلم فيه
  • 00:01:17
    واللي هم بيتكلموا فيه هي امور متعارف
  • 00:01:20
    عليها بره من زمان قوي بره فين في على
  • 00:01:23
    مستوى العالم اه كمنظمات الماسونيه او هذه
  • 00:01:27
    الموضوعات او التحكمات اللي بتحصل على
  • 00:01:29
    مستوى العالم هم شطار نجحوا ان هم يعرضوا
  • 00:01:32
    الحقيقه وهل هناك تشابه التشابه دايما
  • 00:01:36
    موجود في كل شيء انت بتقول قدروا يعرضوا
  • 00:01:39
    الحقيقه طبعا هو ده دي صوره المسلسل معانا
  • 00:01:42
    بابطاله تمام انت ليه اجزمت انها حقيقه
  • 00:01:46
    لان جزء كبير منها فعلا حقيقي يعني حسب ما
  • 00:01:49
    انا بتفرج جزء كبير من اللي هم بيتكلموا
  • 00:01:51
    فيه في في التشكيلات الخاصه بالماسونيه او
  • 00:01:55
    في موضوع البوابات النجميه او في استجلاب
  • 00:01:58
    الشياطين او الكلام ده كله فعلا كنت قلته
  • 00:02:00
    من سنتين ويمكن اكت كمان فهم صادقين في
  • 00:02:03
    هذا الموضوع صادقين عشان الكلام جاي على
  • 00:02:06
    مزاجك جاي على فكرك فانت شايف ان دي حقيقه
  • 00:02:10
    بس في ناس شايفه ان دي فانتازيا وشغل
  • 00:02:14
    معمول بس من باب التسليه مش اكتر التسليه
  • 00:02:17
    لما بتكون ممزوجه بالحقيقه بتكون اكثر
  • 00:02:20
    واقعيه المسلسل نجح لانه اتكلم عن حقيقه
  • 00:02:23
    كانت غايبه وكنا بنتكلم عنها بقىنا كتير
  • 00:02:26
    جدا احنا انا اتكلمت في الموضوع ده من اكث
  • 00:02:28
    من 15 سنه 15 سنه اه طبعا من اكث من 15
  • 00:02:31
    سنه كنت بحاول اعرض الحقيقه للناس ويمكن
  • 00:02:33
    من قبل كده كمان بعيدا عن الميديا وانتشار
  • 00:02:37
    السوشيال ميديا لكن صناع العمل نجحوا ان
  • 00:02:40
    هم يقدموا الحقيقه بشكل مبسط الناس بتحب
  • 00:02:43
    الرعب وبتحب الفانتازيا وبتحب الاساطير
  • 00:02:46
    الشعبيه وهم لعبوا على ده ببساطه وبوضوح
  • 00:02:49
    ولازم احييهم على فكرتهم ان هم يقوموا
  • 00:02:52
    بمزج وقائع حقيقيه مع الاساطير اللي الناس
  • 00:02:55
    بتحب تتفرج عليها حلو قوي انت كده قلت ان
  • 00:02:58
    في اساطير طبعا والاساطير دي من المتعارف
  • 00:03:00
    عليه ان الاسطوره دي مش حقيقه تمام ولا
  • 00:03:03
    الاساطير حقيقه جزء كبير من الاساطير
  • 00:03:06
    بيمثل بالنسبه لي المقوله المهمه ما فيش
  • 00:03:08
    دخان من غير نار ام اغلب الحاجات اللي كنا
  • 00:03:11
    بنفتكر ان هي اساطير بعد شويه ممكن نكتشف
  • 00:03:14
    انها كانت حقيقه في حاجات في التاريخ كانت
  • 00:03:17
    بتشهد كلام ان دي اسطوره مش موجوده في
  • 00:03:20
    الحقيقه بعد شويه وبعد تقدم العلمي بنقول
  • 00:03:23
    لا دي بقت حقيقه امم فكل شيء في الدنيا
  • 00:03:25
    اسطوره وارد في المستقبل نتاكد ان هو
  • 00:03:28
    حقيقه مش مجرد اسطوره لكن ما حدش تواصل
  • 00:03:30
    معاك من الناس اللي عملت المسلسل واتكلم
  • 00:03:33
    معاك في التفاصيل الخاصه اللي محطوطه
  • 00:03:36
    بالرموز وغيره ما حدش يتكلم معاك لا هو
  • 00:03:38
    يعني كان حصل تواصل كان حصل تواصل وجلسه
  • 00:03:41
    وما شاء الله يعني هم الشباب ما قصروش
  • 00:03:44
    يعني يعني انا انا التقيت بمخرج العمل
  • 00:03:47
    والتقيت بفريق الكتابه المؤلفين للعمل ما
  • 00:03:51
    شاء الله عليهم هم كانوا اوريدي ناجحين
  • 00:03:53
    جدا مش محتاجين حد يضيف لهم حاجه طيب
  • 00:03:56
    موضوع الذكاء الاصطناعي يا دكتور محمود
  • 00:03:58
    تفتكر لما عملنا حلقه مع بعض وكان الضيف
  • 00:04:01
    المواجه لحضرتك او اللي بينظرك كان شات جي
  • 00:04:04
    بي تي صحيح وانت اتكلمت عن خطوره الذكاء
  • 00:04:07
    الاصطناعي صحيح فانا هفتح معاك الموضوع ده
  • 00:04:09
    الحقيقه لاني دايما فكره اني انا استفيد
  • 00:04:13
    ازاي من التطور التكنولوجي وان العالم كله
  • 00:04:16
    دلوقتي رايح لاستخدامات الذكاء الاصطناعي
  • 00:04:19
    في كل حاجه والروبوتات و والكلام ده كله
  • 00:04:22
    ونرجع نتفرج على الخطوره اللي حضرتك
  • 00:04:25
    بتحذرنا منها وبتخوفنا منها واللي يمكن
  • 00:04:28
    انت
  • 00:04:29
    نفسك عنيت منها في فيديو اتعمل لك بالذكاء
  • 00:04:33
    الاصطناعي تعال اوريه لك كده
  • 00:04:36
    هذا رمضان سيكون من اسرع الرمضانات التي
  • 00:04:39
    تمر وكان الزمن يتسارع بطرق غير مفهومه
  • 00:04:42
    فالشعور بالوقت سيتغير وستشعر الايام
  • 00:04:45
    وكانها تنزلق بين يديك دون ان تدرك لكن ما
  • 00:04:48
    بعده ليس كاي مرحله بل نقل في حياه البشر
  • 00:04:51
    حيث ستتغير مفاهيم كثيره وست ستكشف امور
  • 00:04:54
    لم يكن احد يتوقعها كان هذا الشهر سيكون
  • 00:04:56
    بابا يعبر منه العالم الى مرحله جديده
  • 00:04:59
    مرحله تعيد ترتيب الاولويات وتكشف عن
  • 00:05:02
    مخططات واسرار لم تكن ظاهره من قبل
  • 00:05:04
    انتظروا نهايه رمضان ف
  • 00:05:08
    طيب ايه رايك في في الفيديو ده مش انت
  • 00:05:12
    اللي في الفيديو ده طبعا لا طبعا مش انا
  • 00:05:14
    ولا صوتك ا ولا صوتي لان هو ده الذكاء
  • 00:05:17
    الاصطناعي اه ان هو بياخد بصمه من بصمات
  • 00:05:19
    الوجه وبياخد عدد من الكلمات اللي الواحد
  • 00:05:21
    بيكون قايلها وبعد كده بيشوف شوف الداالوج
  • 00:05:23
    اللي احنا شايفينه دلوقتي طب انت ايه رايك
  • 00:05:26
    في الكلام اللي اتقال ده ان رمضان ده
  • 00:05:28
    هيكون اسرع رمضان وهينتهي بكوارث ايه رايك
  • 00:05:31
    الكلام ده غير صحيح الكلام ده غير صحيح
  • 00:05:33
    وانا ما قلتوش ولم يصدر مني نهائيا ده هو
  • 00:05:35
    برنامج ذكاء اصطناعي وللاسف هذا الشاب
  • 00:05:38
    المدعي او غيره اللي دايما بيحاولوا ان هم
  • 00:05:40
    يلصقوا اي شيء بمحمود او بغيره اي حد
  • 00:05:44
    موجود على الساحه دايما بيكون ليه عدد من
  • 00:05:46
    المهاويس اللي ممكن علشان يوصل لشعبيه
  • 00:05:50
    يستخدم اسم محمود او اسم حد غيره هو هنا
  • 00:05:53
    استخدم الذكاء الاصطناعي وانا اعتقد ان
  • 00:05:55
    انا هساله قضائيا على هذا الفيديو لان
  • 00:05:58
    الفيديو هنا انا ما عملتوش طبعا و واضح
  • 00:06:00
    جدا هو بالذكاء الاصطناعي مستخدم بصمه
  • 00:06:02
    صوتي بدون رجوع ل ومستخدم ملامحي بدون
  • 00:06:04
    رجوع ليا انا هعمل ضده شكوى رسميه علشان
  • 00:06:09
    هو وغيره خالص ولد من ضمن الناس اللي
  • 00:06:12
    كانوا موجودين على تيك توك
  • 00:06:14
    وكتير من الاصدقاء قالوا لي ان هو بيتكلم
  • 00:06:16
    عليك شفت الخاتم اللي كان لابسه شاب مدعي
  • 00:06:19
    مالوش اي قيمه اه ده شاب مدعي من ضمن مدع
  • 00:06:22
    م كتير موجودين على السح انت عندك مشكله
  • 00:06:24
    من النقد يا دكتور محمود ابدا اصل المحتوى
  • 00:06:27
    اللي انت بتتكلم فيه يا دكتور محمود انت
  • 00:06:28
    عارف انه هيلقى نقد وهيلقى هجوم عليك بشكل
  • 00:06:31
    كبير جدا وهتلقى اتهامات كتير جدا صح اول
  • 00:06:36
    اتهام اتقال ان محمود صلاح هو مايا صبحي
  • 00:06:40
    في الفيديو
  • 00:06:46
    ده يعني هي الحدوته كلها اللي بيتقال ان
  • 00:06:50
    مايا صبحي طبعا مع تقديرنا ليها ظهرت في
  • 00:06:54
    سنه من السنوات وبدات تتكلم في نفس المجال
  • 00:06:57
    او في نفس الطريق اللي انت بتتكلم فيه صح
  • 00:06:59
    وبعدين اختفت مايه صبحي صح وبدا يظهر
  • 00:07:03
    الدكتور محمود صلاح او يتعرف الدكتور
  • 00:07:04
    محمود صلاح من خلال السوشيال ميديا فبدا
  • 00:07:07
    الناس تعمل ربط اللي بيقول لك ان انت ميه
  • 00:07:10
    صبحي ردك ايه على الكلام ده بس ربيت دقنك
  • 00:07:13
    و طب وحياتي واطفالتي وذكرياتي واصحابي
  • 00:07:17
    والناس اللي في شبرا يعني لا طبعا الكلام
  • 00:07:19
    غير الكلام غير صحيح حتى لو كان هناك وجه
  • 00:07:22
    بسيط للتشابه لكن زي ما قلت لك الناس
  • 00:07:25
    دلوقتي دايما بتحاول تعمل بروباجاندا باي
  • 00:07:26
    شكل من الاشكال ميه صبحي ظهرت في مرحله
  • 00:07:30
    مهمه جدا وقدمت كم هائل من المعلومات في
  • 00:07:33
    فتره قصيره زي اي واحد فينا بيقدم كم
  • 00:07:36
    معلومات ولما بيحس ان هو غير قادر على
  • 00:07:38
    الاستكمال بيكتفي اه الظهور في هذه
  • 00:07:41
    الموضوعات يتطلب قوه فظيعه مش اي حد يقدر
  • 00:07:45
    يطلع يتكلم فيها ومش اي واحد هيقرا كلمتين
  • 00:07:47
    يقدر يتكلم فيها اشمعنى انت قادر توفيق من
  • 00:07:50
    ربنا سمعنا الدكتور محمود صلاح قادر يواجه
  • 00:07:52
    كل ده ويتكلم علشان الواحد بيحتسب هذا
  • 00:07:54
    العمل كمان لوجه الله انا وانا داخل
  • 00:07:57
    الاستوديو او انا داخل معاك دلوقتي في
  • 00:07:59
    برنامجي او في اي مكان انا بحتسب هذا
  • 00:08:01
    العمل كاملا لوجه الله ومقصود حاجه واحده
  • 00:08:04
    ان انا اوضح الحقيقه للناس والحقيقه بتظهر
  • 00:08:08
    للناس والناس بتيجي تقول انت كلامك
  • 00:08:10
    الحقيقه من وجهه نظرك طبعا لا الحقيقه
  • 00:08:12
    الحقيقه كما هي ما هو ده دي وجهه نظرك
  • 00:08:15
    برده لا اللي انا قلته كله حقيقي اللي انت
  • 00:08:17
    قلته كله حقيقي كاملا يعني اللي انت قلته
  • 00:08:20
    على مايا الصبحي ده حقيقي وريني كده اسمها
  • 00:08:23
    دكتوره مايا من الاساس تمام لم يكن اسمها
  • 00:08:28
    دكتوره مايا من
  • 00:08:30
    الاساس وهي بخير وبصحه
  • 00:08:34
    جيده وفي
  • 00:08:36
    مصر ولا اتخطفت ولا كانت كائن فضائي جاي
  • 00:08:39
    يؤدي مهمته ويمشي ولا اي حاجه خدوا كلامي
  • 00:08:43
    ده ثقه هي في مصر
  • 00:08:46
    وكويسه وما اسمهاش ميه صبحي
  • 00:08:50
    اوكي
  • 00:08:51
    ما اسمهاش ميه صبحي ازاي يا دكتور محمود
  • 00:08:55
    لان هي فعلا ماسمهاش ميه صبحي يعني انا
  • 00:08:57
    انت معلش خليني انا يعني ايه استحملني
  • 00:09:00
    حاضر بس عشان تدخل مدينه الانتاج الاعلامي
  • 00:09:03
    وتكتب اسمها على البارده اللي موجود على
  • 00:09:07
    الاسترابه اللي فيها الاسم لازم تكون
  • 00:09:09
    شخصيه حقيقيه ومعانا البطاقه بتاعتها ما
  • 00:09:11
    انت عارف ممكن كانت طالعه باسم شهره مختلف
  • 00:09:14
    عن اسمها الحقيقي وهو ده اللي حصل ام هي
  • 00:09:16
    كانت طالعه باسم شهره غير اسمها الحقيقي
  • 00:09:17
    يعني هي ما اسمهاش مايه الصبحي لا ولا
  • 00:09:20
    كائن فضائي ولا حاجه من الكلام ده اقسم
  • 00:09:22
    بالله ابدا وعايشه في مصر وكويسه وما
  • 00:09:24
    اتخطفتش وما فيش اي حاجه خالص ما فيش انت
  • 00:09:26
    على صله بيها
  • 00:09:29
    عندي معلومات
  • 00:09:30
    مؤكده بما يشبه الصله يعني بما يشبه الصله
  • 00:09:34
    في وسيط بينك وبينها مثلا مثلا وسيط بشري
  • 00:09:38
    ولا وسيط فضائي؟ لا بشري بشري وانا عايز
  • 00:09:41
    برده اوضح حاجه من خلال برنامجك ام انا في
  • 00:09:44
    بدايه حديثي عمي صبحي انا فعلا ما كنتش
  • 00:09:45
    اعرف عنها حاجه خالص ام خالص ام وطلعت
  • 00:09:49
    وكنت بشكر في هذه السيده لان في هي تعرضت
  • 00:09:51
    لهجوم كبير واي حد بيتكلم في موضوعات
  • 00:09:53
    غريبه بيتعرض لهجوم كبير انا طلعت دافعت
  • 00:09:56
    عنها ولما طلعت في قناه اخرى كنت فعلا
  • 00:09:59
    ماعرفش حاجه ولكن بعد 24 ساعه وصلت لي
  • 00:10:03
    المعلومات الحقيقيه وتاكدت منها بنفسي
  • 00:10:06
    برقى العين برؤ العين ازاي يعني تاكدت من
  • 00:10:08
    صحه المعلومات اللي هي ايه ان هي موجوده
  • 00:10:11
    في مصر ان هي موجوده في مصر اه والله ام
  • 00:10:16
    وده امر واقعي يعني ده امر واقع ومش محتاج
  • 00:10:19
    يعني مش محتاج ان احنا نجمل فيه الموضوع
  • 00:10:21
    بس في ناس طلعت قالت لك اصلها ده مغربيه
  • 00:10:24
    ومش مصريه خالص واللي قال لك اصلها ا يعني
  • 00:10:27
    كانت جايه تدي دور وتدي رسائل معينه من
  • 00:10:30
    جهه معينه هي اللي دافع لها واللي قال لك
  • 00:10:32
    انها اتجننت واعتزلت عشان عندها جالها خلل
  • 00:10:36
    عقلي الكلام ده كله غير حقيقي خالص مهندسه
  • 00:10:39
    اتصالات شاطره جدا في مجالها قدمت عدد
  • 00:10:41
    هائل من المعلومات في فتره قليله جدا وفي
  • 00:10:44
    فتره كان الناس في حاجه الى مثل هذه
  • 00:10:46
    الجرعه المكثفه من المعلومات عن الظواهر
  • 00:10:48
    الغامضه قدت دورها على اكمل وجه ويصعب
  • 00:10:51
    عليا قوي لما نلاقي انسانه مصريه او عربيه
  • 00:10:53
    طالعه تقدم معلومات حقيقيه وتتهاجم بالشكل
  • 00:10:56
    ده وتحديدا من الدواير الاعلاميه ما هو
  • 00:11:00
    فكره حقيقيه دي هي مربط الفرس انك تجزم ان
  • 00:11:05
    هذه الموضوعات حقيقه احنا دايما نقول
  • 00:11:08
    الحقيقه مساله نسبيه في حقائق مطلقه زي
  • 00:11:11
    الموت ما حدش يقدر ينكره ان الانسان عايش
  • 00:11:13
    وهيموت خلاص دي حقيقه مطلقه تمام لكن كل
  • 00:11:16
    المسائل الاخرى
  • 00:11:17
    ممكن تحتمل وجهين انا ممكن اقول لك ان في
  • 00:11:21
    ناس بتشوف ان اللي انت بتقوله نظريات
  • 00:11:23
    قريبه من الواقع بس هي تظل في اسم النظريه
  • 00:11:28
    انت بتقول انها حقيقه علميه هو ده
  • 00:11:31
    الفرق ودي اللي بتفرق بين حد مجتهد وشاطر
  • 00:11:34
    وربنا موفقه وبين حد بيدعي ام هي حد شاطر
  • 00:11:38
    اه حد عنده علم بحثت وتعبت واشتغلت على
  • 00:11:41
    نفسها لما انسان بيشتغل على نفسه ربنا
  • 00:11:43
    بيكرمه بيوفقه مين كان في مصر بيتكلم على
  • 00:11:45
    موضوع خطوره الفك الكسنات ما حدش كان
  • 00:11:47
    بيتكلم على خطوره الفاكسينات انا طلعت
  • 00:11:49
    اتكلمت على خطوره الفاكسينات طلعت نبهت من
  • 00:11:51
    خطوره الذكاء الاصطناعي طلعت حذرت من حفله
  • 00:11:53
    ترافس سكوت واعتقد ان انت كمان يا صديقي
  • 00:11:56
    طلعت في هذه الفتره اكلمت عن موضوع ترافسك
  • 00:11:58
    كنا لينا رؤيه مسبقه كل واحد ربنا بيوفقه
  • 00:12:01
    في المجال اللي هو فيه لما طلعنا نبهنا ان
  • 00:12:03
    الذكاء الاصطناعي سوف ينقلب على البشر حصل
  • 00:12:06
    ام لما اتكلمنا عن عدد كبير من الظواهر
  • 00:12:08
    بتحصل على مستوى العالم حصلت لما طلعنا
  • 00:12:10
    وتحدينا الاطباء كلهم وقلنا ان الشركات
  • 00:12:13
    المصنعه للفاكسينات ضرت العالم وهيتم تم
  • 00:12:16
    رفع القضايا عليها حصل حصل لان احنا
  • 00:12:19
    شايفين الواقع اللي ممكن الناس كتير ما
  • 00:12:21
    تكونش شايفاه فهو توفيق ربنا واجتهاب لكن
  • 00:12:24
    في الاول وفي الاخر طالما الانسان بيعمل
  • 00:12:27
    هذا العمل لوجه الله سبحانه وتعالى ربنا
  • 00:12:29
    بيوفر المصادر ايه يا دكتور محمود مصادر
  • 00:12:31
    هذه المعلومات لان البعض بيقول الدكتور
  • 00:12:34
    محمود انت كل اللي بتعمله بتدخل على النت
  • 00:12:36
    تجيب فيديوهات وتقعد ايه تنقل من هنا كلمه
  • 00:12:39
    من هنا وكلمه من هنا وتصيغها بشكل حلو
  • 00:12:42
    وربنا مديك ملكه في انك انت متحدث لبق
  • 00:12:45
    فتطلع للاعلام وترتب الكلام بشكل منم جدا
  • 00:12:49
    فالمشاهد يشعر انه حقيقي حلو ده انا عندي
  • 00:12:53
    بقى اجابه بسؤال عن هذا الموضوع ام لو كان
  • 00:12:56
    الكلام ده حقيقي انا عايز اقول لك ان 99%
  • 00:12:59
    من اليوتيوبرز شغالين في الوطن العربي
  • 00:13:01
    شاغلين على كلامي ام اللي بيشتغلوا في نفس
  • 00:13:04
    المجال ده اللي بيشتغلوا في نفس ما هو
  • 00:13:06
    المجال بالنسبه لهم بقى لطيف دلوقتي
  • 00:13:08
    وابتدوا ياخدوا جزء من الاسانيد اللي احنا
  • 00:13:09
    كنا بنقدمها وللعلم من زمان وانا بتكلم في
  • 00:13:13
    هذه الموضوعات ام من قبل ما تنتشر هذه
  • 00:13:16
    الامور على اليوتيوب اصلا وبره مصر الكلام
  • 00:13:18
    ده بقىه 30 و40 و50 سنه موجود ام فالحقيقه
  • 00:13:22
    ان اللي عنده علم يقدر يجاوب على اي سؤال
  • 00:13:25
    والدليل ان ممكن اتسئل اي سؤال فيما يخص
  • 00:13:29
    ما وراء الطبيعيات واجاوب عليه من غير
  • 00:13:30
    تحضيره من غير ما افتح اللاب توب ولا افتح
  • 00:13:32
    الموبايل عندك عندك اوريدي باك جراوند
  • 00:13:35
    معلومات بالضبط يبقى معنى كده ان هذا
  • 00:13:37
    الانسان اجتهد وبقى عنده معلومات ودرس
  • 00:13:39
    ووصل لمرحله ان اي سؤال هيتسالله هيجاوب
  • 00:13:41
    عليه ما هو السؤال المعلومات دي منين من
  • 00:13:44
    خلال بحثك
  • 00:13:45
    منين يعني ابحث على الحاجات دي فين يا
  • 00:13:48
    دكتور محمود يعني انا كمصعب دلوقتي لو
  • 00:13:50
    عايز ادخل اعمل بحث عن ما وراء الطبيعه
  • 00:13:54
    وهذه العلوم الميتافيزيقه تمام ادخل فين
  • 00:13:56
    ادور على ايه اولا انت لازم تحدد الموضوع
  • 00:14:00
    اللي هتبحث عنه في مراء الطبيعيات يعني
  • 00:14:03
    مثلا مثلا موضوع الاسقاط النجمي على سبيل
  • 00:14:05
    المثال الحاله اللي بتحصل لناس كتير تبتدي
  • 00:14:07
    تشوف الاسقاط النجمي ده تفسيراته ايه فيما
  • 00:14:10
    يخص مواراء الطبيعيات وبعدين خد بالك ان
  • 00:14:13
    الجامعات احنا بنتكلم على اكثر من 300
  • 00:14:14
    جامعه على مستوى العالم بتقدم بس علم
  • 00:14:16
    الميتافيزيقي وانا اتمنى ان هو يكون موجود
  • 00:14:18
    في الوطن العربي لان العلم ده مهم جدا
  • 00:14:21
    لانه بيوضح ان مش كل حاجه دجل وشعوزوا كل
  • 00:14:24
    حاجه في الدنيا لها تفسير طب وتفسر بايه
  • 00:14:26
    عدم دراسه هذا العلم في الوطن العربي بقى
  • 00:14:28
    موجود اعتقد ان في ا السنه دي هيكون موجود
  • 00:14:32
    اكاديميه كبيره او جامعه في الامارات
  • 00:14:34
    هتقوم بتدريس علم وراء طبيعيات وهو بيتاخد
  • 00:14:36
    كشق في الفلسفه في مصر بيتاخد جزء من
  • 00:14:38
    الفلسفه فلسفه يعني هو ينظر اليه برده انه
  • 00:14:41
    مش علم انه فلسفه جزء من الفلسفه لكنه علم
  • 00:14:44
    وعلم حقيقي مش سودو ساينس لا علم حقيقي
  • 00:14:48
    علم حقيقي زيه زي الباراسايكولوجي هذه
  • 00:14:51
    العلوم علوم حقيقيه دلوقتي قبل كده يمكن
  • 00:14:53
    كانت النظره ليها مختلفه لكن دلوقتي بقى
  • 00:14:55
    علم ويه ثوابت وطالما هو ضد الدجل
  • 00:14:58
    والشعوزواهبيوضح الحقائق يا اهلا وسهلا
  • 00:15:00
    بيه في صحفي كتب مقاله على اليوم
  • 00:15:04
    السابع زمايلي نزلوا لي الخبر كان بيتكلم
  • 00:15:08
    عن حضرتك اهو ايوه قال لك شعوزه في اذاعه
  • 00:15:11
    رسميه حضرتك كنت بتتكلم ده من ده من زمان
  • 00:15:14
    قوي الخبر ده من ثمان سنين تي ضيف اذاعه
  • 00:15:17
    من الاذاعات الرسميه وهو خلاصه الحكايه
  • 00:15:19
    يعني هو بيتكلم عن حضرتك باسمك دكتور
  • 00:15:21
    محمود صلاح بيقول ان المذيعه وصفتك
  • 00:15:24
    بالدكتور الباحث في علوم الميتا فيزكس هو
  • 00:15:26
    هنا بيقول لك الميتا فيزكس دي هي قال لها
  • 00:15:28
    علوم اصلا يعني الجانب الاخر اللي هو مش
  • 00:15:32
    علم فانت عالم في اللا علم ايه ردك على
  • 00:15:35
    الكلام ده يعني هو في حاجه اسمها عالم في
  • 00:15:37
    اللا علم يعني ولو كان هناك شخص بيدعي شيء
  • 00:15:40
    معين جوجل ببلاش الناس تخش على جوجل وتشوف
  • 00:15:42
    الجامعات يا جماعه وتشوف المناهج الدراسيه
  • 00:15:44
    بتاعتها وتشوف المؤلفات الهائله احنا
  • 00:15:46
    بنتكلم في اكث من 3000 مؤلف بيتكلم بس عن
  • 00:15:49
    مارق الطبيعيات والميتافيزيقيا
  • 00:15:50
    والباراسايكولوجي كشق اخر منها طبعا ال
  • 00:15:54
    السيد الصحفي المحترم بيتكلم عنه اا انا
  • 00:15:58
    قعدت 10 سنين في البرنامج ده 10 سنين عامل
  • 00:16:01
    اكث من 500 حلقه وانت سبحان الله انت اصلا
  • 00:16:04
    كل الاتهامات اللي بتتوجه لك ان انت جاي
  • 00:16:06
    علشان تغيب العقول وانك جزء من مؤامره وان
  • 00:16:10
    حضرتك كل اللي بتقوله خرافات وليست حقيقه
  • 00:16:13
    ويمكن في فيديوهات كتير لو زمايلي يجيبوا
  • 00:16:16
    السكرين اهو باحث ام دجال كشف حقيقه محمود
  • 00:16:20
    صلاح محمود صلاح يكذب ويفبرك من اجل
  • 00:16:23
    المشاهدات والشهره طيب انا ممكن ارد لك
  • 00:16:26
    عليهم اولا الاخ انا مش متذكر اسمه قوي ا
  • 00:16:30
    الفيديو استاذ هادي على فكره بيتكلم حلو
  • 00:16:32
    جدا عني بس العنوان غلط اه هي دي بقى اللي
  • 00:16:35
    انا بتكلم فيها ان هو بيستخدم صوره لاي حد
  • 00:16:38
    معروف ويحط عليها عنوان مشوق جدا اما
  • 00:16:41
    المحتوى هو داخليا هو بيقوم بتحليل ملامحي
  • 00:16:43
    وقال ان انا حد طيب وشاطر وان كل كلامي
  • 00:16:46
    صادق فيه الفيديو الثاني شاب من ضمن
  • 00:16:48
    الشباب طالع يعترض عليا لان انا في فيديو
  • 00:16:51
    من الفيديوهات قلت اللي يقدر يعمل زيه
  • 00:16:53
    يبعته وهنعرضه على الهواء انا كده غلطان
  • 00:16:55
    كان لكائن فضائي الفيديو ده لكائن مختلف
  • 00:16:58
    وفي روسيا مش في مصر فضائي ولا ما كان
  • 00:17:00
    كائن ايه كائن من جو في الارض من جو في
  • 00:17:02
    الارض من جو في الارض كائن غريب ببساطه
  • 00:17:04
    شديده البينه على من ادعى انا بعرض لك شيء
  • 00:17:08
    يا دكتور محمود ده انت شخصيا انت عمل لك
  • 00:17:09
    فيديوهات مش عارف اعمل فيديو
  • 00:17:11
    بالذكاء الاصطناعي منجوف الارض ولا غيره
  • 00:17:14
    برا عشان كده انا لما عرضت الفيديو ده قلت
  • 00:17:16
    يا جماعه الخبراء بتوع الكمبيوتر وال الاي
  • 00:17:19
    اي يعملوا لنا زيه لان هذا الكائن حقيقي
  • 00:17:23
    ام طبعا كالعاده بيبتدي ياخد الفيديو
  • 00:17:26
    ويبتدي يتكلم عليه وما اثبتش اي حاجه خالص
  • 00:17:29
    وطلع انا كلامي صح ولما تشوف التعليقات
  • 00:17:31
    اللي على الفيديو نفسها كل الناس بتقول له
  • 00:17:33
    الراجل قدم الدلايل وعلى فكره كل حلقه انا
  • 00:17:35
    بقدم فيها دلايل وبقدم فيها وثائق لكن
  • 00:17:38
    اللي عايز ينتقد هينتقد على زرار البدله
  • 00:17:40
    طب انا عايز اسالك يا دكتور محمود هل في
  • 00:17:42
    ظل وجود الاي اي الذكاء الاصطناعي وفبركه
  • 00:17:46
    الفيديوهات والحاجات اللي انت نفسك عانيت
  • 00:17:48
    منها واعرضنا ده طب هل انا اقدر اصدق اللي
  • 00:17:51
    عيني بتشوفه يعني اي فيديو ممكن دكتور
  • 00:17:53
    محمود يجي يقول لي ده فيديو حقيقي ايوه
  • 00:17:56
    انا هعرف منين انه حقيقي ايه الدليل انه
  • 00:17:59
    حقيقي هو ده بقى فارق التخصص او فارق
  • 00:18:02
    الخبره ان انت لانك شفت فيديوهات كتير جدا
  • 00:18:06
    بتقدر تقيم الاضاءه اللي موجوده على الجسم
  • 00:18:08
    اللي انت شايفه الحركه بتاعته اذا كانت
  • 00:18:09
    حركه طبيعيه ولا لا والاشكال نفسها احنا
  • 00:18:12
    حفظناها خلاص بقينا عارفين الشكل ده حقيقي
  • 00:18:15
    والشكل ده مزيف كل الافلام الحقيقيه اللي
  • 00:18:18
    تم تسريبها او يعني الفيديوهات الوثائقيه
  • 00:18:21
    الحقيقيه اتضربت واتعمل ليها بالذكاء
  • 00:18:24
    الاصطناعي ده مؤكد لكن احنا بنقدر نعرف
  • 00:18:27
    اول ما عنا تيجي على الحاجه ده حقيقي يعني
  • 00:18:30
    الفيديو مثلا اللي انت قلت فيه الكلام
  • 00:18:32
    اللي جاي ده انت شايف انه حقيقه والعالم
  • 00:18:37
    لازم يصدقه شوف كده فيديو تماما
  • 00:18:40
    انا بقول لك اهو باكد لك مين اللي مش بشر
  • 00:18:43
    اغلب من يسيطروا على العالم من قيادات
  • 00:18:45
    عالميه مش
  • 00:18:46
    بشر خد تصريح انا باكد لك اهو والايام
  • 00:18:50
    قادره على البرهان على ده هناك جنس اخر
  • 00:18:53
    بيتحكم فينا مش بشر تماما طب ليه بتقول
  • 00:18:56
    كده يعني لان الواقع بيقول كده انا جبت لك
  • 00:18:58
    دلوقتي شكل الروبوت وهو بيتعمل ووريتك
  • 00:19:00
    الحركه الطبيعيه للروبوت اللي هم بيعملوه
  • 00:19:02
    وجبت لك مارك وهو بيتحرك نفس الحركه
  • 00:19:05
    بالظبط يا روبوت يا من الزواحف ونفس ده
  • 00:19:08
    ينطبق على الون ماسك وهو كمان ما ينطبق
  • 00:19:12
    على ب جيتس هتهاجم هتهاجم فانا خليني اقول
  • 00:19:14
    لك الحقيقه زي ما هي هتهاجم هتهاجم طب طب
  • 00:19:18
    ده كلام يتصدق يا دكتور محمود اه يتصدق
  • 00:19:21
    اما تقول لي ده مش زواحف او روبوط او جنس
  • 00:19:24
    اخر هو اللي بيحكم العالم خلي محمود صلاح
  • 00:19:27
    على جنب خالص دلوقتي ننسى كلام محمود صلاح
  • 00:19:31
    في تصريح مهم جدا ام من قياده من القيادات
  • 00:19:34
    العالميه وهو بول هيلر وزير الدفاع الكندي
  • 00:19:37
    امم في جلسه استماع علنيه قدام العالم طلع
  • 00:19:42
    قال امريكا تتعاون مع
  • 00:19:44
    كائنات غير بشريه وتعمل داخل البيت الابيض
  • 00:19:48
    وبعض منهم في مراكز في منتهى القوه داخل
  • 00:19:51
    امريكا طب ما نقول عليهم عفاريت وجن اسهل
  • 00:19:55
    يعني الاسهل والاقرب الى المنطق انك تقول
  • 00:19:58
    ان في عهود بتتعمل مع الشيطان وان في سحر
  • 00:20:03
    بيتعمل للسيطره على البشر يمكن الاقي مثلا
  • 00:20:06
    مجال لان القران بيؤ وجود الجن وبيؤكد ان
  • 00:20:10
    الشيطان بيسعى لانه يضل البشر وغيره فلو
  • 00:20:13
    قلت لي بهذا المنطق ممكن تلقى قبول لكن
  • 00:20:17
    زواحف
  • 00:20:19
    او اجناس مخت او اجناس او جنس جنس اخر من
  • 00:20:22
    العالمين تماما
  • 00:20:24
    ان كلمه الانس والجن هي كلمه كبيره تندرك
  • 00:20:28
    تحتها عدد هائل من الفصائل ياجوج وماجوج
  • 00:20:30
    من البشر انت مستغرب ليه واحنا ما نعرفش
  • 00:20:33
    شكلهم ولكن نعرف عنهم صفات غير طبيعيه ليه
  • 00:20:36
    مستبعدين فكره ان ممكن يكون في اجناس
  • 00:20:39
    تندرج تحت مندي الانس والجن ليه لا اجناس
  • 00:20:43
    مختلفه طيب يعني انت عايز تقول ان ان
  • 00:20:46
    الزواحف دول يندرجوا تحت الجن مثلا او
  • 00:20:49
    الشياطين اكثر قربا بالنسبه لي كفصيل من
  • 00:20:52
    فصائل الشياطين بامكانه تشكل بالشكل
  • 00:20:54
    البشري يعني نقدر نقول ان الدكتور محمود
  • 00:20:57
    صلاح يقصد بهذا الفيديو ان الشياطين هي
  • 00:21:00
    اللي بتحكم العالم
  • 00:21:02
    في الدول العظمى اه ام الكلام ده على
  • 00:21:06
    مسؤوليتك طبعا انا في وجهه نظري
  • 00:21:08
    ما تقوم به الدول العظمى من عبث بباقي
  • 00:21:12
    الشعوب والاستهانه بمئات الملايين من
  • 00:21:15
    الارواح اللي بتضيع لو كانوا بشر ما كانوش
  • 00:21:17
    سامحوا بده ده انت حتى الانسان قلت عليه
  • 00:21:21
    الكلام
  • 00:21:23
    ده الاليه الخاصه باستنساخ النعجه دول هي
  • 00:21:26
    الاليه الخاصه باستنساخ البشر وانا اقسم
  • 00:21:28
    لك بالله ان هناك بشر مستنسخين ولكن هي دي
  • 00:21:31
    الحقيقه اللي احنا بنعيشها اغلب العلوم
  • 00:21:33
    اللي توصلت ليها امريكا هي علوم غير ارضيه
  • 00:21:37
    حتى البشر قلت عليهم مستنسخين طبعا
  • 00:21:39
    الاستنساخ موجود طبعا فين الدليل على
  • 00:21:42
    الكلام ده يا دكتور الابحاث العلميه اللي
  • 00:21:44
    طالعه يعني انا عارف ان تم الاستنساخ اه
  • 00:21:46
    النعجولي وتم استنساخ بعض الحيوانات
  • 00:21:48
    والفران من باب التجارب صح لكن حضرتك
  • 00:21:51
    بتقسم ان في بشر مستنسخين ايوه تقدر تقدر
  • 00:21:55
    تشاور لي على حد وتقول لي ده مستنسخ الناس
  • 00:21:58
    تقدر انها تقارن وتشوف لكن انا ما اقدرش
  • 00:22:00
    اقول لك ده مستنسخ وده غير مستنسخ الاليه
  • 00:22:03
    الخاصه باستنساخ النعجه دول زي ما قلت في
  • 00:22:05
    الفيديو هي بالضبط الاستنساخ البشر طب يا
  • 00:22:07
    دكتور محمود دائما انت الكلام اللي بيتقال
  • 00:22:11
    او ضدك او اللي بيهاجمك بيبقى شايف انك
  • 00:22:13
    بتخالف العلم يعني بتتكلم في حاجات العلم
  • 00:22:17
    لا يعترف بيها بشكل
  • 00:22:19
    مباشر لكن حضرتك حتى الحاجات العلميه انت
  • 00:22:23
    بتطلع برده تشككنا فيها يا دكتور محمود زي
  • 00:22:26
    الفيديو ده
  • 00:22:28
    حدود الارض اللي احنا عايشين عليها حدود
  • 00:22:30
    مزيفه الارض اكبر مما تتخيل انت الحدود
  • 00:22:33
    بتاعتك المتعارف عليها هي قطب الشمالي
  • 00:22:35
    والقطب الجنوبي انت تسمع اي معلومات تانيه
  • 00:22:37
    بعد كده تم تقييد نظرنا ان هو ما يتعداش
  • 00:22:42
    حدود الجدار الجليدي تحت هذا المسمى
  • 00:22:44
    والبوارج الامريكيه بتحرس هذه الاماكن واي
  • 00:22:47
    حد يقترب مما بعد القطب الجنوبي القطب
  • 00:22:49
    الشمالي بيتم اطلاق النيران عليه تحديدا
  • 00:22:51
    القطب الجنوبي اسم جدار وهمي شويه لان هو
  • 00:22:54
    مش جدار حقيقي زي ما انت متخيل هي حدود تم
  • 00:22:57
    صناعتها من بعض الدول من اجل تزييف
  • 00:22:59
    الحقيقه الكبيره ان الارض اكبر مما نتخيل
  • 00:23:04
    طيب انا حتى الحاجات العلميه اهو انت بتشك
  • 00:23:08
    فيها هل العلم اللي احنا درسناه اصلا كله
  • 00:23:10
    صح؟
  • 00:23:12
    انت بتسالني؟ اه انا معارفش انا راجل درست
  • 00:23:15
    علم اه بالنسبه لي هو الصح طيب انت شايف
  • 00:23:18
    انه غلط
  • 00:23:19
    يعني ما وصل الينا من
  • 00:23:22
    علم للبشر حاجه ولطبقات اخرى اعلى بكتير
  • 00:23:27
    موضوع الجدار الجليدي بمنتهى البساطه او
  • 00:23:29
    حدود الارض المتعارف عليها احنا عارفين
  • 00:23:31
    القطب الجنوبي
  • 00:23:34
    سنه 1917 او 18 لحد سنه 25 كانت امريكا
  • 00:23:39
    والاتحاد السوفيتي والمانيا بيقوموا
  • 00:23:41
    ببعاثات لاستكشاف القطب الجنوبي كويس اصرف
  • 00:23:44
    عليها ملايين في هذا التوقيت بنتكلم على
  • 00:23:47
    بعثات ضخمه فيها 2000 و3000 جندي وعالم ام
  • 00:23:50
    مش رايحين يستكشفوا الدب القطبي ولا
  • 00:23:53
    يلعبوا مع البطريق هناك دي ملايين اتدفعت
  • 00:23:56
    من اجل استكشاف حقيقه وجود حضارات بعد
  • 00:23:58
    الجدار الجليدي ام نعم هناك حضارات بعد
  • 00:24:01
    الجدار الجليدي دليلك ايه الفيديوهات اول
  • 00:24:04
    حاجه يعني اول حاجه هسالها لك فين الدليل
  • 00:24:07
    حلو قوي الخرائط القديمه كلها بتشير الى
  • 00:24:09
    وجود حضارات بعد الجدار الجليدي ثاني حاجه
  • 00:24:12
    لو كان هناك فقط الثلوج انا صرفت ملايين
  • 00:24:15
    الملايين ليه زي ما صرفت ملايين الملايين
  • 00:24:17
    عشان اطلع الفضاء عظيم ده لو كانوا طلعوا
  • 00:24:20
    اصلا اوكي ما هو كل حاجه ليها حاجه في ناس
  • 00:24:22
    معترضه بيقول لك لا ما طلعوش مقت قناعتك
  • 00:24:25
    ايه طلعوا طبعا طلعوا القمر يعني طبعا ليه
  • 00:24:28
    لا مش صعبه يعني انما موضوع الجدار
  • 00:24:31
    الجليدي هو حدود فعليا وتم توقيع اتفاقيه
  • 00:24:34
    طب انت قو لي الاتفاقيه دي اتوقعت ليه لو
  • 00:24:37
    هو لو هي جلود فقط جليد فقط هم ليه عملوا
  • 00:24:40
    اتفاقيه بين عدد كبير من الدول بعدم
  • 00:24:43
    الاقتراب من القطب الجنوبي للحفاظ على
  • 00:24:45
    ثرواته طب عرفوا منين ان في ثروات
  • 00:24:47
    حاجهانيه الجليد في حد ذاته هو ثروه تعال
  • 00:24:50
    نرجع بقى من القطب الجنوبي للقاهره ومصر
  • 00:24:54
    كويس ونتكلم عن حاجه خطيره جدا انت قلتها
  • 00:24:59
    وريني فيديو لقاء ليه قريب رفض التحدث عن
  • 00:25:03
    وادي الملوك الاول امم فانا بوجه للدكتور
  • 00:25:06
    وسيم هذه الرساله لو حضرتك مش تتكلم عن
  • 00:25:09
    وادي الملوك الاول انا هتكلم عن انا
  • 00:25:11
    اتمنى ان يتم الافصاح عن حقيقه وادي
  • 00:25:14
    الملوك الاول ومكانه عايزين حد يكشف لنا
  • 00:25:16
    كمان عن السبع رقاقات الذهبيه مش ما
  • 00:25:19
    تسالنيش عنها هي اسمها كده
  • 00:25:23
    طيب انت بتتكلم عن الدكتور وسيم السيسي
  • 00:25:28
    لما رفض يتكلم عن وادي الملوك الاول انت
  • 00:25:32
    قلت لو ما طلعش اتكلم انا هتكلم ايه بقى
  • 00:25:35
    حكايه وادي الملك
  • 00:25:38
    الاول يمكن في المستقبل اولا انت تعلم
  • 00:25:42
    جيدا ان جزء كبير من الاثار المصريه ما
  • 00:25:45
    زالت تحت الارض ما طلعتش طبعا هل هناك
  • 00:25:49
    فكره ام
  • 00:25:51
    بان وادي الملوك الموجود دلوقتي ممكن يكون
  • 00:25:53
    في وادي ملوك اخر بيطلق عليه اسمه وادي
  • 00:25:55
    الملوك الاول وارد جدا ليه بنستبعد الفكره
  • 00:25:58
    لا انا مش مستبعد ولا حاجه بس انت قول لي
  • 00:26:01
    ايه بقى وادي الملوك الاول انا مصدقك امين
  • 00:26:04
    تمام ايه بقى وادي الملوك الاول ايه
  • 00:26:06
    حكايته وايه السبع رقاقات الذهبيه
  • 00:26:10
    ده السبع رقات الذهبيه ده جزء من الروايه
  • 00:26:12
    انا كنت كاتبها يعني حدوته يعني جزء من
  • 00:26:15
    روايتي الاخيره حقيقي يعني ولا فانتازيا
  • 00:26:18
    الفارق بين الحقيقه والفانتازيا شعره
  • 00:26:20
    بسيطه جدا اللي عايز يصدقها يصدقها واللي
  • 00:26:22
    مش عايز يصدقها ما يصدقهاش بس انا مش هقدر
  • 00:26:24
    اجاوب في الكلام ده اكتر من مش ه تقدر
  • 00:26:26
    تجاوب لا بس انا واثق تماما ان كل شبر تحت
  • 00:26:29
    ارض مصر ورا حدوته كبيره قوي ايوه بس انت
  • 00:26:32
    بتقول دلوقتي انا مش هقدر اجاوب يعني
  • 00:26:35
    حضرتك بتعمل نفس اللي عمله دكتور وسيم
  • 00:26:38
    بالضبط انت كمان دلوقتي رغم انك قلت هنا
  • 00:26:40
    انا هقول انت دلوقتي بتقول انا مش هجاوب
  • 00:26:43
    الفيديو ده كان ليه وجهه نظر وكنت بستعرض
  • 00:26:46
    فيه بعض الامور لو كملناها تلاقي ان انا
  • 00:26:48
    وضحت كويس الامور دي ايه هي ولكنه طبعا
  • 00:26:50
    جزء مقتطع في اسرار خطر خطر ان احنا
  • 00:26:53
    نعرفها مثلا خطر ولا اي حاجه لكن احنا
  • 00:26:57
    ننتظر
  • 00:26:57
    ام المستقبل اكيد هيشهد
  • 00:27:01
    لينا بحقيقه وجود هذه الاشياء وارد جدا
  • 00:27:04
    يكون في ملوك اول وثاني وثالث كنوزنا
  • 00:27:07
    واثرنا وعلومنا وتاريخنا احنا كل يوم
  • 00:27:10
    بنكتشف حاجات جديده يمكن مثلا في علوم
  • 00:27:14
    هتكتشف في اسرار اسرار علميه مثلا ممكن
  • 00:27:17
    تكتشف ده اكيد انا ما زلت طب انا في شائعه
  • 00:27:21
    في شائعه طلعت وترد عليها ان البعض قال لك
  • 00:27:23
    اصل في اجساد للانبياء موجوده في هذا غير
  • 00:27:27
    صحيح خالص غير صحيح خالص كل هذه الامور
  • 00:27:30
    مفبركه والمصريين بعلوهم تسيدوا الارض دي
  • 00:27:32
    وكانت وراهم قاره اطلنتس برده كانت بقوه
  • 00:27:35
    جدا وحضاره المايا والازيتيك والانكا
  • 00:27:37
    وغيرها من الحضارات هل ممكن تكون الحضاره
  • 00:27:39
    المصريه القديمه اكثر عمقا وتوصل الالاف
  • 00:27:43
    السنين اعتقد طب سؤال بقى بمناسبه
  • 00:27:44
    الاهرامات عشان ادخل على اللي بعده هو
  • 00:27:46
    الهرم بتاعنا محطوط على الدولار ليه
  • 00:27:51
    علشان يطلع واحد زي ايلون ماسك ام من شهر
  • 00:27:55
    يقول لك ان الهنا قادم من مصر عشان كده
  • 00:27:58
    حطوه على الدولار ايه
  • 00:28:00
    السر ومين الههم اللي قادم من مصر الدجال
  • 00:28:03
    الدجال قادم من مصر هو اللي قال كده مش
  • 00:28:05
    انا ده تصريح صوت وصوره اللي مصر ايوه انت
  • 00:28:07
    ايه رايك انا بسال الدكتور محمود بقى
  • 00:28:10
    العالم والباحث في علوم وراء الطبيعه ايه
  • 00:28:12
    رايك في كلام ايون
  • 00:28:13
    ماسك انا عن نفسي شايف ان ايون ماسك شخصيا
  • 00:28:16
    كله على بعضه وانا اللي قلت الكلام ده ان
  • 00:28:18
    هو زراع مهم هو دجال العصر الحديث وما زلت
  • 00:28:21
    عند رايه مش هغيره معلومه لحضرتك هو لسه
  • 00:28:24
    من اسبوعين كان طالع لابس بدله عليها
  • 00:28:26
    الصليب معكوس امم وعليها راس الشيطان اللي
  • 00:28:29
    لبسها برده احمد حلمي في العمل اللي كان
  • 00:28:31
    بيمثل فيه دور الشيطان بيمثل دور الشيطان
  • 00:28:33
    وده جزء دراما لناش دعوه بيه انما انت هنا
  • 00:28:36
    بتتكلم على اغنى رجل في العالم طالع لابس
  • 00:28:39
    بدله عليها الصليب معكوس ضد الاله اللي هو
  • 00:28:42
    الدجال على طول وطلع قبلها في حديث طالع
  • 00:28:44
    يتكلم يقول الهنا قادم من مصر هم دايما
  • 00:28:47
    مترجتين مصر تفتكر مين الههم اللي جاي من
  • 00:28:50
    مصر يعني عفريت مثلا ولا واحد مصري حسب
  • 00:28:54
    فرضيتهم خالص مش حد مصري خالص حسب فرضيتهم
  • 00:28:57
    ان الههم سوف يخرج من الاهرامات بعد تشغيل
  • 00:29:00
    الاهرامات بتكنولوجيا هم اللي استحوذوا
  • 00:29:03
    عليه برض اتكلم عن معبدندره بشكل ملفت
  • 00:29:05
    يعني مركزين مع مصر عامله لهم عقده مصر
  • 00:29:08
    عامله لهم عقده هم عارفين قيمه مصر واحنا
  • 00:29:11
    مش عارفينها مثلا لا احنا عارفين قيمه مصر
  • 00:29:14
    وبنعشق تراب البلد دي ونفضي بلدنا
  • 00:29:18
    وقياداتنا بروحنا عشان البلد دي تفضل
  • 00:29:20
    مكمله هم مترجتين البلد وهم لما حطوا
  • 00:29:23
    الاهرامات على الدولار لان هم يعلموا جيده
  • 00:29:25
    جدا قيمه الاهرامات ام والهرم ك كتكوين
  • 00:29:29
    وكبنيان هو صح احنا مش عارفين لحد دلوقتي
  • 00:29:32
    بالضبط اتبنى ازاي مع احترامي للبرديات
  • 00:29:35
    والكلام ده كله انا بتكلم كمارا الطبيعه
  • 00:29:38
    ما بتكلمش كاثار خلاص ودايما الاختلافات
  • 00:29:40
    دي تبقى موجوده ام يعني الدين والعلم
  • 00:29:42
    احيانا بيختلفوا بشكل ما في تحديد اعمار
  • 00:29:46
    ادم وبالنسد ادم والانسان القديم لما تيجي
  • 00:29:49
    تحسب اعمار الرسل والانباء هتلاقيها رقم
  • 00:29:52
    والانسان القديم رقم فوارد الاختلافات دي
  • 00:29:54
    وارده جدا ما فيهاش مش مشكله يعني يوما ما
  • 00:29:57
    سوف نكتشف حقيقه الاهرامات واحنا ما
  • 00:29:59
    عندناش هرم واحد ولا اثنين ده اكث من 100
  • 00:30:01
    هرم موجودين على مستوى مصر كتير جدا ده
  • 00:30:03
    غير اللي هنكتشفه طيب دكتور محمود
  • 00:30:07
    صلاح انت شايف نفسك ان انت من قوى النور
  • 00:30:10
    ولا من قوى الظلام؟ انا من قوى شبره
  • 00:30:15
    لا بجد انت من قوى النور ولا من قوى
  • 00:30:17
    الظلام؟ انا حد بيحاول يجتهد وبيحاول ان
  • 00:30:21
    هو يقدم الرساله اللي ممكن يكون ربنا كرمه
  • 00:30:24
    بيها
  • 00:30:25
    ومنحوا امكانيه الظهور ام وان الناس تسمعه
  • 00:30:30
    ودي نعمه كبيره وهي امر على عاتقي طب ما
  • 00:30:33
    تيجي اوريك حاجه كده اوكي وريني الفيديو
  • 00:30:36
    اللي بعده في احد اللايفات اللي انا كنت
  • 00:30:38
    عاملها في شاب هو واثنين اصدقائه تم
  • 00:30:41
    اختطافهم من في بلد عربي واكد عدد من
  • 00:30:44
    المعلومات ام اللي انا اعرفها شخصيا ومن
  • 00:30:48
    ضمن المعلومات تم ذكر اسمي بشكل واضح من
  • 00:30:53
    الجهه التي تم اختطافه منها بعد ما تم
  • 00:30:56
    اختطافهم هم فقدوا الزمن لوقت معين ما
  • 00:30:59
    حسوش بيه خالص اه ولكن بعد كده بدات تظهر
  • 00:31:02
    عليهم بعض القدرات الغريبه امم منهم من
  • 00:31:05
    بدا يتحدث لغات مختلفه وتم اعطائهم عدد من
  • 00:31:09
    المعلومات المعلومات اللي قالها لي تتفق
  • 00:31:11
    تماما تماما تماما مع اللي احنا بنحكي فيه
  • 00:31:14
    ومن ضمن اللي هو قاله قال ان زي ما هناك
  • 00:31:18
    قوى خير ف قوه شر فهناك قوى خير وهم
  • 00:31:21
    يعلمون قوى الخير دي الناس اللي بتحاول
  • 00:31:23
    حاولت انور الناس بشكل معين
  • 00:31:26
    انا ما جبتش سيرتي خالص انا اللي بسالك ما
  • 00:31:28
    انا عارف انك ما جبتش سيرتك انا اللي
  • 00:31:29
    بسالك هم قالوا اسمك اولا مين الجهه اللي
  • 00:31:32
    كانت خطفاهم الفيديو ده كان من الفيديوهات
  • 00:31:34
    المهمه قوي لان انا لما بفتح لايف انا ما
  • 00:31:38
    ببقاش محضر ولو محضر لقاء مع حد بقول
  • 00:31:40
    النهارده لقنا مع كذا هستيفه فبيخش لي
  • 00:31:43
    اشكال والوان من الناس اه انا فوجئت بشاب
  • 00:31:45
    مصري موجود في دوله عربيه رفض ان هو يقول
  • 00:31:49
    اسمها خالص ام وابتدى يشرح ان هو واثنين
  • 00:31:53
    من اللي موجودين معاه اعرضوا للاختطاف حسب
  • 00:31:55
    ما اتذكر اثنين تهيا لي واحد منهم رجع
  • 00:31:58
    بلده كان من جنسيه من من اسيا والاثنين
  • 00:32:01
    المصريين فضلوا موجودين مروا بتجربه
  • 00:32:03
    اختطاف وتواصل مع جنس من الكائنات الغريبه
  • 00:32:07
    بالنسبه لهم لان المكان ده كان في الصحرا
  • 00:32:09
    هم مهندسين تم اختطافهم وفقدوا الزمن
  • 00:32:12
    لفتره طويله وبداوا في التواصل معاه
  • 00:32:14
    وابتدوا يكلموه يقولوا له ويوضحوا له ان
  • 00:32:16
    هناك قوه خير وقوى شر وقالوا له محمود
  • 00:32:18
    صلاح ما قالش محمود صلاح لا انت قلت ان هم
  • 00:32:21
    ذكروا اسمك
  • 00:32:22
    مش عايز اقول ان هي مبالغه هو ذكر اسمي
  • 00:32:25
    انت شايف ان ممكن يكون بيجاملك
  • 00:32:28
    مثلا مش عايز اخش في الدايره دي يعني
  • 00:32:32
    انت صدقته انت صدقت
  • 00:32:34
    الروايه الكلام اللي شرحه حقيقي يعني انا
  • 00:32:37
    عايز اقول لك انا لما شرحت له اللي هيحصل
  • 00:32:38
    له بعد كده نتيجه هذا هذه الحاله من
  • 00:32:41
    الاختطاف حصل له فعلا انواع معينه من
  • 00:32:43
    المشاهدات كانت بتحصل له التحدث بلغه
  • 00:32:45
    غريبه عن اللغه اللي هو تعلمها خالص احنا
  • 00:32:47
    بنقول على ده ملبوس يا دكتور محمود يعني
  • 00:32:49
    اللي زي ده بنقول عليه ملبوس لا للاسف ما
  • 00:32:52
    فيش حاجه يعني بعيدا بقى عن اللبس وهذه
  • 00:32:54
    الامور الدجليه واللي فيها جزء كبير قوي
  • 00:32:55
    من الدجل والشعوزه كل حاجه في الدنيا لها
  • 00:32:57
    تفسير حالات الاختطاف اللي بتحصل على
  • 00:33:00
    مستوى العالم بتحصل وهتفضل تحصل حصلت في
  • 00:33:03
    مصر حصلت في مصر كتير حصلت على مستوى
  • 00:33:06
    العالم كتير افتكر معايا برنامج زمان كان
  • 00:33:08
    اسمه حكاوي القهاوي واستضافت شاب من
  • 00:33:11
    المنيا انا ماعرفش هو موجود فين دلوقتي
  • 00:33:13
    اكيد بقى يعني ربنا يديله طوله العمر لو
  • 00:33:15
    موجود واكد ان هو اختطف من كائنات في هذه
  • 00:33:17
    الفتره ما كانش في سوشيال ميديا الناس ما
  • 00:33:19
    صدقتوش لكن بعد الاختط طاف بقى بيقدر ياكل
  • 00:33:21
    ازاز بقى بيقدر يكون عنده امكانيات مختلفه
  • 00:33:24
    هذه الحالات بتحصل على مستوى العالم الشاب
  • 00:33:27
    اللي دخل معايا في اللايف ده كان بيحكي
  • 00:33:29
    بعض من الاسانيد اللي في منتهى القوه اللي
  • 00:33:31
    ما تخلينيش اشكك فيه كمان ليه انه مش
  • 00:33:33
    هيستفيد حاجه هو مش طالع في تلفزيون انت
  • 00:33:35
    ما تعرفش هيستفيد ولا مش هيستفيد ايه نوع
  • 00:33:37
    اللي استفاد ممكن يكون الهدف من وراءه ان
  • 00:33:39
    يكون منظمه معينه هي اللي قصدها تديلك
  • 00:33:42
    معلومه تما اطيب من كده الولد الولد احنا
  • 00:33:45
    بنلعب في نظريه المؤامره ده انت كل كلامك
  • 00:33:46
    عن نظريه المؤامره استبعدت ليه ان تكون
  • 00:33:49
    نظريه مؤامره لان الاحاديث اللي كان بيحكي
  • 00:33:51
    عنها والحزن والخوف اللي كان بيمر بيه في
  • 00:33:55
    هذه الم خالص خالص نكشفه ما هو دخل معانا
  • 00:33:59
    قبل كده حد من المدربين وكشفناهم قدام
  • 00:34:01
    الناس ام دخل اكت من حد ام وما بنسمحش لحد
  • 00:34:05
    يتكلم على بلدنا نص كلمه ان هو دايما بيخش
  • 00:34:07
    يشكك اول كلمه العنوان الكبير الفضائيين
  • 00:34:10
    بانوا الاهرامات ما فيش الكلام ده خالص
  • 00:34:13
    بنديهم فوق دماغهم ونعرفهم قيمه البلد
  • 00:34:15
    اللي هم غيرانين منها على طول اه دخل لنا
  • 00:34:17
    الاشكال دي كتير ودخل لنا شباب بيدعوا ان
  • 00:34:20
    هم تبع الماسونيه ودخل لنا شباب بيحاولوا
  • 00:34:23
    يروجوا لافكار ان الحياه المصريه القديمه
  • 00:34:25
    كانت موجوده في فيديو انت كنت عامله كان
  • 00:34:27
    لايف كنت كاتب عليه حوار مع الشيطان طبعا
  • 00:34:30
    ولد من ضمن الشباب اللي دخلوا وانا بقفل
  • 00:34:33
    اللايف لقيته عمال يكتب في التكست تحت
  • 00:34:35
    عمال يقول هيتم اغتيالك هيتم اغتيالك قلت
  • 00:34:38
    له طب اطلع وريني انت مين اللي هيتم
  • 00:34:39
    اغتيالي يعني فلقيته ابتدى يتكلم وابتدى
  • 00:34:42
    يشرح وجهات نظر شيطانيه عشان كده انا سميت
  • 00:34:45
    الفيديو لقاء مع الشيطان لانه بيتبني
  • 00:34:47
    افكار شيطانيه بيتكلم عن المليار الذهبي
  • 00:34:50
    بيتكلم عن ان اغلب البشر ليس لهم قيمه هذه
  • 00:34:53
    الافكار افكار شيطانيه انا طلعته وعرضت
  • 00:34:56
    الفيديو بتاعه عشان الشباب يفهموا ام
  • 00:34:58
    يتمسكوا بدينهم كويس ويتمسكوا ببلادهم
  • 00:35:00
    كويس ده مثال للافكار الشيطانيه اللي
  • 00:35:04
    موجوده اللي بيحاولوا ان هم يدخلوها في
  • 00:35:07
    الوطن العربي دكتور محمود فقرتنا الاولى
  • 00:35:10
    دي خلصت فاضل جزء صغير كده اسمه
  • 00:35:14
    الاختيارات الصعبه
  • 00:35:17
    الاختيارات الصعبه
  • 00:35:19
    فقره الاختيارات الصعبه يا دكتور محمود
  • 00:35:22
    قدامك كارتين فيهم سؤالين مطلوب من حضرتك
  • 00:35:26
    هتسحب لا استنى مامسكش طيب مطلوب من حضرتك
  • 00:35:29
    هتسحب الكارت الاول وتاخد قرارك تقرا
  • 00:35:32
    السؤال وتقرر اذا كنت تجاوب ولا لا لو مش
  • 00:35:35
    هتجاوبه يبقى لازم تجاوب السؤال التاني من
  • 00:35:38
    غير ما تعرف هو فيه ايه هو انا صدقا معرفش
  • 00:35:40
    فيه طب اتفضل ماشي الكارت الاول اه
  • 00:35:48
    حاضر اجاوب عليه قول لي كده السؤال
  • 00:35:52
    الاختيار الاول هل انت ممول من جهه ما
  • 00:35:55
    للترويج لهذه الافكار وما اهدافك من نشرها
  • 00:35:58
    ام
  • 00:36:01
    طيب اولا انا لم اتخيل في يوم من الايام
  • 00:36:06
    ان انا هبقى دكتور محمود صلاح اللي قاعد
  • 00:36:07
    دلوقتي بيتكلم معاك ام ولا هبقى كاتب ولي
  • 00:36:10
    روايات ولا هبقى موجود والناس تعرفني لان
  • 00:36:12
    انا دايما بشوف ان انا دوري صغير قوي في
  • 00:36:14
    الدنيا دي هل انا ممول من جهه ا يعلم الله
  • 00:36:19
    ان الكلام ده غير صحيح انا شخصيا مريت
  • 00:36:21
    بتجربه ام انا ليه دخلت في هذا المجال
  • 00:36:24
    تجربتي عليك اتعرض عليك يعني ما حدش كلمك
  • 00:36:27
    حاول
  • 00:36:28
    يجندك اما ان انت تكمل في طريقك ده او ان
  • 00:36:32
    انت تغير الفكره بتاعتك وتمشي في سكه
  • 00:36:34
    ثانيه في مقابل مادي مقابل امتيازات ممكن
  • 00:36:37
    تاخدها ده ما حصلش
  • 00:36:39
    ممكن حتى لو فرضت ان هو حصل لا مش فرضت
  • 00:36:42
    انا عايز انا عايز اجابه حق اصل انا بتلقى
  • 00:36:44
    في اليوم من 50 ل 100000 رساله فطبيعي جدا
  • 00:36:47
    هيكون فيها مثل
  • 00:36:49
    تهديدات مدح وذم ورسائل غريبه ورسائل
  • 00:36:53
    تجنديه النوع ده لما يحب يتواصل معاك مش
  • 00:36:55
    هيبعت لك رساله هو هيعرف يتواصل معاك ازاي
  • 00:36:58
    تمام انت هتلاقي نفسك واقف قدامهم او هم
  • 00:37:01
    واقفين قدامك ده ما حصلش
  • 00:37:04
    الحمد لله انا في بلدي الغاليه مصر ما
  • 00:37:07
    حصلش الحمد لله اللهم لك الحمد طيب
  • 00:37:09
    استثناء بقى عشان احنا اصحاب تجاوب لي
  • 00:37:11
    السؤال الثاني وده استثناء انا عامله معاك
  • 00:37:14
    اه بس انا عايز اكمل لك ده اتفضل انا ما
  • 00:37:17
    كنتش مهتم قوي ب بان انا ادخل الفيل ده
  • 00:37:20
    خالص لكن انا مريت بتجربه وده اللي الناس
  • 00:37:23
    لازم تعرفه وانا عملتها في روايه اللي هي
  • 00:37:24
    روايات الملعون انا مريت بتجربه غريبه
  • 00:37:27
    ولما جيت افسر التجربه دي ما لقيتش حد
  • 00:37:30
    بيجاوبني اجابه صحيحه رجال الدين ولهم كل
  • 00:37:33
    حب وتقدير واحترام ليهم راي الناحيه
  • 00:37:36
    الثانيه على طول
  • 00:37:37
    المشعين ده ممكن ما يكونش صح وده ممكن ما
  • 00:37:40
    يكونش صح ممكن يكون في اللي في النص اللي
  • 00:37:43
    يقدر يفسر الشيء بشكل علمي ده اللي انا
  • 00:37:45
    خلاني ابحث لان انا كنت بدور على تفسير
  • 00:37:48
    لما مريت بيه انا من ظواهر هي دي الحقيقه
  • 00:37:51
    طب ما تقرا السؤال الثاني كده يمكن يكون
  • 00:37:52
    بيسالك عن هذه الظواهر يمكن استرها علينا
  • 00:37:55
    يا
  • 00:37:58
    رب هل قابلت او تعاملت مع اي كائن غير
  • 00:38:02
    بشري وهل انت بالفعل على علاقه مع جنس من
  • 00:38:05
    العالم الاخر ام
  • 00:38:09
    [ضحك]
  • 00:38:13
    ها انا هقول لك اجابه لطيفه ام
  • 00:38:17
    هو انت ضامن ان البشر اللي انت بتقابلهم
  • 00:38:18
    كل يوم في بيتك في الشارع مش في البيت
  • 00:38:21
    اكيد في الشارع في مكان شغلك هم مجرد بشر
  • 00:38:25
    على راي الدكتور محمود صلاح لا انت بتقول
  • 00:38:29
    ان في كتير منهم مش بشر ويخلق ما لا
  • 00:38:30
    تعلمون وغيرها من الدلائل موجوده ايه اللي
  • 00:38:33
    يفرق بين البشر وغير البشر ايه هي الدليل
  • 00:38:36
    ياكد لك ان اللي انت بتقابله ده او اللي
  • 00:38:38
    انت كنت بتتكلم معاه من شويه هو مجرد
  • 00:38:39
    انسان طبيعي انه يكشف لي نفسه ويعرفني وهم
  • 00:38:43
    ليسوا بهذه السهوله لكن برده ما فيش
  • 00:38:45
    منظومه خاليه من الثغرات اتفرج على رؤساء
  • 00:38:48
    الخارجيه في الدول العظمى والتصرفات اللي
  • 00:38:50
    كانوا
  • 00:38:51
    بيعملوها وسيده مرموقه في دوله عظمى كانت
  • 00:38:55
    واقفه قدام الكاميرات بتتهز ام قدام
  • 00:38:57
    العالم كله بتتهز بتترعش بشكل غير غريب
  • 00:38:59
    بشكل غريب جدا ورئيس الدوله العظمى اللي
  • 00:39:02
    كان طالع بيسلم على الهواء وحاجات كتير
  • 00:39:05
    طيب يعني دكتور محمود ما قابلش كائن من
  • 00:39:08
    كائنات ا غير ارضيه او خلينا نقول اي كائن
  • 00:39:12
    من الكائنات الغريبه يطلع بقى جن يطلع
  • 00:39:15
    فضائي يطلع اي حاجه ما حصلش اول ما يحصل
  • 00:39:18
    هقول لك على طول
  • 00:39:20
    طيب وجها لوجه
  • 00:39:24
    وجها لوجه
  • 00:39:27
    فقره وجها لوجه هتكون بين الدكتور محمود
  • 00:39:30
    صلاح وبين الجمهور برحب بكم طبعا منورنا
  • 00:39:34
    انا خلاص دوري خلص منك
  • 00:39:38
    للناس نبدا مين عنده سؤال نبدا من عند مين
  • 00:39:42
    على طول من عندك انت كده اتفضل
  • 00:39:45
    انت انت كان في حلقه من من حلقاتك انت قلت
  • 00:39:50
    فيها ان احنا متاخرين في الزمن والشهور
  • 00:39:53
    احنا زودناها من من 21 ل 30 هل في
  • 00:40:00
    اا هل في حاجه تبين الكلام ده انت قلت في
  • 00:40:06
    حلقه من الحلقات ان في فرق في الزمن او في
  • 00:40:09
    تغيير حصل في الزمن صح في فرديه اه فرديه
  • 00:40:12
    بتقول ان التاريخ الميلادي تم تغييره ام
  • 00:40:15
    الفرضيه دي في عدد كبير جدا من الباحثين
  • 00:40:17
    مؤمنين بيها ان في العصر الجريجوري في عصر
  • 00:40:20
    الجريجوري الاول اللي هو قام ببدء العصر
  • 00:40:23
    الميلادي قام بعمل معادله حسابيه خاطئه
  • 00:40:27
    اكتشفوا خطا هذه المعادله بعد مرور عدد من
  • 00:40:30
    السنوات وبالتالي لو مشينا ورا هذه
  • 00:40:32
    الفرديه طبعا هو ماقدرش يرجع تاني التاريخ
  • 00:40:35
    خلاص لان هو اوريدي كان بقى فيكسد والناس
  • 00:40:38
    مشيت بالتاريخ الميلادي اللي جريجوري
  • 00:40:40
    الاول قام بالاعلان عنه لو مشينا هذه
  • 00:40:43
    الفرديه فاحنا مش في 2025 هنرجع بعدد
  • 00:40:45
    السنوات ورا شويه هنبقى كام؟ اعتقد 2015
  • 00:40:49
    16 حاجه كده في فرق حوالي 10 سنين 10 سنين
  • 00:40:51
    بالبط بس انت مسميها فرديه ما زالت فرديه
  • 00:40:54
    طبعا فرديه يعني مش حقيقه فرديه لا لا هي
  • 00:40:56
    فرديه بس فرضيه كويس طيب مين تاني اتفضلي
  • 00:41:00
    ا حضرتك بتقول ان المداح اصلا هو عباره
  • 00:41:03
    عباره عن اساطير والاساطير دي بقت حقيقه
  • 00:41:07
    اللي انا شايفاه من وجهه نظري بالنسبه
  • 00:41:09
    للمداح هو بيضر البشر اصلا لان في الطلاسم
  • 00:41:14
    والحاجات الماسونيه وال والحاجات اللي هي
  • 00:41:17
    اصلا دي لو حد سمعها او رددها جوه عقله
  • 00:41:21
    فهو فعلا بيتضر ايه رايك يا دكتور محمود
  • 00:41:24
    طيب طبعا يعني هو المفروض السؤال ده يوجه
  • 00:41:26
    لفريق العمل انا انا مش مخاول ان انا
  • 00:41:28
    اتكلم باسم المسلسل لكن انا هتكلم في وجهه
  • 00:41:32
    نظري كمشاهد او ملم بالاحداث نسبيا لا انا
  • 00:41:36
    قلت ان العمل بيقدم حقائق واقعيه اذا كان
  • 00:41:41
    هناك جزء اسطوري فدي الحبكه الدراميه لكن
  • 00:41:44
    البناء الاساسي للمسلسل وان هو بيتكلم عن
  • 00:41:47
    المنظمات وبيتكلم عن استجلاب الشياطين
  • 00:41:49
    وبيتكلم عن المسيطرون على العالم هذا
  • 00:41:52
    الكلام حقيقي 100% وشابور صناع العمل
  • 00:41:54
    ميناني افضلي
  • 00:41:58
    ا هتكلم مع حضرتك بخصوص الجدار الجليدي
  • 00:42:01
    ايوه حضرتك بتقول ان احنا كدرسنا او في
  • 00:42:05
    المراحل التعليميه عندنا ان احنا درسنا ان
  • 00:42:07
    الارض بتبتدي وبتنتهي عند القطب الشمالي
  • 00:42:10
    والقطب الجنوبي صح؟ طيب ممكن لو على كلام
  • 00:42:12
    حضرتك ان هو كده في حاجات ثانيه بعديها او
  • 00:42:15
    وراها ما يمكن دي المفروض المعلومات اللي
  • 00:42:18
    احنا نعرفها بس يعني ممكن يبقى دي حقيقه
  • 00:42:21
    فعلا بس احنا لينا ان احنا ندرس لحد
  • 00:42:24
    الاطار ده بس برافو علي صح طيب ما هو لو
  • 00:42:27
    في فعلا ده ما لو كده ما هي لو دي حاجه ما
  • 00:42:29
    فيهاش خطر فان احنا ليه ما ندرسهاش ده علم
  • 00:42:31
    انت تعرفي ايه انواع الحشرات اللي موجوده
  • 00:42:33
    في غابات الكونغو كتير اكيد عارفاها مش
  • 00:42:37
    كلها اكيد طب قولي لي قولي لي 10 منها لا
  • 00:42:40
    مش مش هفت انت لو قلت لها قولي اسمك
  • 00:42:42
    الخماسي مش هتعرف خالص اوكي مع انك عارفه
  • 00:42:46
    ان في حشرات اكيد موجوده في الكونغو اكيد
  • 00:42:48
    صح اه انا ماعرفش كونغو فيها غابات ولا لا
  • 00:42:50
    بس اكيد فيها حشرات تمام في امور ممكن
  • 00:42:54
    تكون قدام عينينا بس ما بيوصلناش معلومات
  • 00:42:57
    عنها انا اقصد ان احنا لو عرفناها ممكن
  • 00:43:00
    تضرنا فممكن عشان كده احنا معرفين نا اطار
  • 00:43:02
    معين بص طالما هناك فئه في هذا العالم
  • 00:43:06
    احتفظت باسرار لنفسها يبقى هي مستفيده
  • 00:43:10
    وحمايه هذه الاسرار في مصلحتها اول ما
  • 00:43:13
    يستغنوا عن هذه الاسرار اعرفي ان الكارت
  • 00:43:15
    ده اتحرق وهم مش عايزينه خلاص طالما
  • 00:43:18
    محتفظين بحقيقه وجود او وجوب عدم الاقتراب
  • 00:43:22
    من القطب الجنوبي يبقى اعرفي ان في حاجه
  • 00:43:24
    كبيره جدا هناك ومصلحتهم انها لا تكشف
  • 00:43:26
    للعالم افضل دلوقتي حضك بتقول في منظمات
  • 00:43:29
    وفي ناس وفي حاجات بتحكم العالم طيب هل في
  • 00:43:32
    منظمه مجابهه او حد بيحاول يحارب او اي
  • 00:43:35
    حاجه الموضوع ده وهل حضرتك منهم وبعدين
  • 00:43:37
    انا برض عايز اعرف ايه مصادر حضرتك عشان
  • 00:43:39
    مثلا اطلع عليها او احاول اعرفها
  • 00:43:42
    في جبهه تواجه هذا الفكر
  • 00:43:45
    طيب اا احنا مؤمنين تماما انا الحياه على
  • 00:43:49
    الارض في معادله واضحه بين الخير وبين
  • 00:43:52
    الشر صح انت مقتنع بالكلام ده في الشيطان
  • 00:43:55
    بيحاول يغو البشر صح هي دي
  • 00:43:58
    الاجابه الخير في بني ادمين اصلا لكن
  • 00:44:02
    الشيطان مش هيسيبنا في حالنا ده ا ب في
  • 00:44:04
    ابجديه الحياه اللي احنا عايشين فيها في
  • 00:44:07
    كل الشرائع السماويه وفي الدين الاسلامي
  • 00:44:09
    احنا لازم يكون عندنا ثقافه ان نطلع اجيال
  • 00:44:12
    عارفه ان في منظومه شيطانيه ابليسيه واضحه
  • 00:44:17
    بتحاول انها تبعد الناس عن دينها وتغير في
  • 00:44:20
    الاجناس بتاعه البشر بدل ما يكون في ادم
  • 00:44:23
    وحوا يبقى في ادم وادم وحوا وحوا لازم
  • 00:44:26
    ندرك ده ونطلع جيل قادر على فهم هذه
  • 00:44:28
    الموضوعات اما بالنسبه للمصادر انا المصدر
  • 00:44:31
    هو المصدر ازاي حضرتك المصدر انا المصدر
  • 00:44:34
    المصدر ازاي دلوقتي انا عايز اطلع على
  • 00:44:36
    مصدر او حاجه انا مش مصدق كلام حضرتك ما
  • 00:44:38
    تصدقش اتفضل انت قلت انا هكلمك على ايون
  • 00:44:43
    ماسك انت قلت ان ايون ماسك ان هو يعني
  • 00:44:47
    زاحف من الزواحف اه من الزواحف انت انا
  • 00:44:51
    ممكن اقول عليك ان انت من الزواحف صح هو
  • 00:44:54
    ممكن يقول عليك انك من الزواحف صح اه ايه
  • 00:44:56
    اللي ايه اللي يخلي ايه الدليل ان ايون
  • 00:45:00
    ماسك يا زاحف طب هو انا مبدئيا ما قلتش
  • 00:45:03
    انا قلت ان هو غير بشري انا قلت ان هناك
  • 00:45:06
    فاصيل انت قلت حاجه اثنين هو اما انه
  • 00:45:09
    روبوت او انه من الزواحف اوكي انا هنا كنت
  • 00:45:12
    بتكلم على بايدن اه انتباي في دي كنت
  • 00:45:15
    بتكلم على جوبي لكن عموما اه اذا كان هو
  • 00:45:17
    او ايون ماسك او مارك زوكربيرج او بيل
  • 00:45:19
    جيتس فده جنس مختلف عننا طيب ازاي وهم وهو
  • 00:45:24
    انسان
  • 00:45:26
    كويس ما يفرق الانسان عن غير الانسان هو
  • 00:45:29
    الشواهد
  • 00:45:30
    الانسان ده بيعملها ايلون ماسك من بدايه
  • 00:45:33
    ظهوره وهو قادم من جنوب افريقيا طلعت
  • 00:45:37
    المربيه الخاصه بتاعته واكدت ان هو قام
  • 00:45:40
    ببعض الامور والتعويذ والطلاسم وفتح ما
  • 00:45:44
    يشبه الفجوه وخدها من ايديها ودخل جواها
  • 00:45:46
    لدرجه ان هي شافت كائنات غريبه وخرجت من
  • 00:45:50
    هذه المحاكاه او السيمليشن وهي في مرحله
  • 00:45:54
    من مراحل الرعب جريت على المربيه اللي
  • 00:45:56
    موجوده داخل المنزل قالت لها الولد ده مش
  • 00:45:58
    طبيعي هو فده الدجال قالت لها لا ده مساعد
  • 00:46:00
    من مساعدين الدجال ده رقم واحد رقم
  • 00:46:04
    اثنين حاليا ايون ماسك بامكانه ان يسيطر
  • 00:46:08
    على العالم كاملا عنده ثلتين الاقمار
  • 00:46:10
    الصناعيه على مستوى العالم عنده شريحه
  • 00:46:12
    نيوراال لينك اللي ممكن يسيطر بيها على كل
  • 00:46:15
    افكار البشر عنده الروبوتات اللي بيقدر
  • 00:46:17
    يستخدمها واللي طلع بتصريح قال ان عددها
  • 00:46:19
    خلال 20 سنه هيكون اكتر من البشر بثاني يا
  • 00:46:22
    جماعه افضلي
  • 00:46:25
    حضرتك قلت الشياطين بتحكم عالم ازاي اصلا
  • 00:46:29
    الشيطان وهو انسان ضعيف مش انسان يعني
  • 00:46:31
    شيطان ضعيف جدا فين ربنا بقى كويس حلو قوي
  • 00:46:35
    السؤال اه طيب انت بتدي الشيطان اكبر من
  • 00:46:38
    حجم خالص ابدا بس لازم نتكلم عنه لازم
  • 00:46:42
    نوضحه ونوضح منظومته علشان احنا نقدر
  • 00:46:46
    نقاوم ونقدر نعرف كويس جدا الثغرات والقوه
  • 00:46:48
    اللي عنده هي دي السؤال ده انا اتسالته
  • 00:46:52
    قبل
  • 00:46:53
    كده ربنا سبحانه
  • 00:46:56
    وتعالى جعل
  • 00:46:58
    اللي احنا بنمر بيه دلوقتي اختبار اكيد
  • 00:47:01
    طبعا اختبار بين الكفتين بين البشر والخير
  • 00:47:06
    المفروض جواهم وبين منظومه شيطانيه
  • 00:47:09
    بيمثلها ابليس
  • 00:47:11
    واعوان هو ده الاختبار اللي احنا بنعيشه
  • 00:47:13
    على الارض يا ترى انت هتكملي وانت ملتزمه
  • 00:47:16
    بدينك وملتزمه باخلاقياتك وملتزمه بجنسك
  • 00:47:19
    ولا هتروحي تغيري جنسك ولا هتفقدي دينك
  • 00:47:22
    ولا هتبقي ملحده يا هتمشي في طريق الخير
  • 00:47:25
    وفي الاخر يكون جزاك عند الله سبحانه
  • 00:47:27
    وتعالى يا هتمشي في طريق الشر وبالتالي
  • 00:47:29
    تفقدي الدنيا وتفقدي الاخره افضلي ممكن
  • 00:47:32
    يكون ايون ماسك جزء من الماسونيه ان هم
  • 00:47:36
    يقدروا يتحكموا في العالم اكت واكتر
  • 00:47:37
    دلوقتي بقى جزء كبير قوي من العالم اللي
  • 00:47:40
    بيتحكموا فيه اصلا الماسونيين طيب
  • 00:47:44
    الماسونيه اه وغيرها من المنظمات هي مجرد
  • 00:47:48
    ستائر تتحرك قدام العالم ما تهمنيش انا
  • 00:47:52
    يهمني السورس يهمني المصدر المصدر
  • 00:47:56
    ان كل هذه المنظومات واللي بيخدموا على
  • 00:47:59
    هذه المنظومات بيندرجوا تحت بند
  • 00:48:04
    الحكومه العالميه التي تنتمي الى ابليس ده
  • 00:48:08
    اللي يهمني فالناس دايما بتردد كلمه
  • 00:48:10
    الماسونيه الماسونيه الماسونيه الماسونيه
  • 00:48:12
    كارت لكن الاساس اللي بيحرك هذه الكروت هو
  • 00:48:16
    ابليس واعوانه اللي عايزين يغيبوا العالم
  • 00:48:19
    ويخلوا البصله الطبيعيه والفطره الطبيعيه
  • 00:48:22
    اللي موجوده عند البشر تاخد منحى اخر هي
  • 00:48:25
    دي المعركه اللي لازم الشباب والجيل اللي
  • 00:48:27
    زي حضراتكم والاجيال الصغيره اللي طالعه
  • 00:48:30
    تبقى عارفاها ومدركاها وفاهماها احنا في
  • 00:48:32
    مرحله صعبه في اختبار صعب مطلوب
  • 00:48:35
    حاجتين تتمسك بدينك وتحب بلدك كويس قوي
  • 00:48:39
    قوي ومصر يا جماعه مصر والدول العربيه مصر
  • 00:48:43
    مصر حاجه ربنا يحفظ مصر وك اخر حاجه معايا
  • 00:48:46
    يا دكتور محمود انقاذ الموقف
  • 00:48:50
    انقاذ الموقف
  • 00:48:54
    انقاذ الموقف يا دكتور محمود محمود معاك
  • 00:48:56
    30 ثانيه رساله حابب توجهها لحد اعتذار
  • 00:49:01
    حابب تعتذر عنه خطا انت غلطته وعايز تعترف
  • 00:49:04
    بيه اللي يعجبك
  • 00:49:08
    اتفضل ربنا سبحانه وتعالى بيصنع لكل واحد
  • 00:49:11
    طريق
  • 00:49:14
    ومعادله احيانا المعادله دي بتكون على
  • 00:49:16
    مزاجك واحيانا بيكون اختيار رباني في اللي
  • 00:49:19
    انت بتعمله
  • 00:49:20
    كله ارجو من
  • 00:49:23
    الله حينما القى وجه كريم ان انا اكون
  • 00:49:27
    سايب بصمه
  • 00:49:28
    حقيقيه مفيده وايجابيه لبلدنا والوطن
  • 00:49:32
    العربي ولما الناس تشوفني بعد كده تقول
  • 00:49:36
    الله يرحمه ده كان كويس ما يدعوش عليا ان
  • 00:49:39
    انا عملت حاجه وحشه دكتور محمود صلاح
  • 00:49:41
    بشكرك شكرا جزيلا نورتني بشكركم نورتوني
  • 00:49:44
    على مداخلتكم شكرا جزيلا
  • 00:49:47
    استنونا بكره ان شاء الله وحلقه جديده
  • 00:49:49
    واصعب ‏S
Tags
  • المداح
  • الماسونية
  • الشعوذة
  • الذكاء الاصطناعي
  • الكائنات غير البشرية
  • الأساطير
  • نظريات مؤامرة
  • حقائق
  • علوم الميتافيزيقيا
  • احترام المعرفة